Mottak av din klage vil bli bekreftet skriftlig innen 5 (fem) virkedager.
Et svar på klagen din vil bli gitt til deg skriftlig innen 15 (femten) virkedager etter at klagen er mottatt.
Skulle du forbli misfornøyd med det endelige svaret eller hvis du ikke har mottatt et endelig svar innen 15 (femten) virkedager etter at klagen ble mottatt, eller når som helst etter at du har klaget til Selskapet nevnt ovenfor, kan du oversende klagen din til Finansklagenemnda, jfr. FAL §§ 22-1 og 22-2:
Finansklagenemnda (FinKN)
Postboks 53, Skøyen
0212 Oslo
Tlf: +47 23 13 19 60
E-post: post@finkn.no
Web: http://www.finkn.no
Klagebehandlingstiltakene ovenfor berører ikke din rett til å påbegynne en rettsprosess eller en alternativ tvisteløsning i samsvar med dine rettigheter.
Finansklagenemndas avgjørelse er ikke bindende, og tvisten kan bringes videre inn for norske domstoler. Eventuelle tvister mellom partene som springer ut av forsikringen skal anlegge søksmål der medlemmet bor eller ved Oslo tingrett/ Forliksråd. Forsikringsavtalen er underlagt norsk rett.
Dersom man tar ut stevning så er rett saksøkt:
Lloyd’s Insurance Company S.A.
v/ GeneralRepresentative for Norway,
Espen Komnæs
c/o Advokatfirmaet Berngaard AS
Beddingen 8
N-0250 Oslo
Tlf: +47 22 94 18 00
E-post: espen.komnaes@berngaard.no
Ved klager på avgjørelser i Naturskadesaker
Er det tvil om det foreligger naturskade eller om betingelsene for nedsettelse eller nektelse av naturskadeerstatning er til stede, kan forsikringsselskapet eller den sikrede forelegge spørsmålet for ankenemnda for Statens naturskadefond etter reglene i naturskadeloven, ved:
Ankenemnda/ Landbruksdirektoratet
Postboks 8140 Dep
0033 Oslo